Een onderscheidende huisstijl voor ROC van Twente
Hoe laat je kernwaarden als trots, nieuwsgierigheid en verbinding terugkomen in een huisstijl? En hoe zorg je voor een duidelijke eenheid tussen de communicatiemiddelen?
De vraag van ROC
ROC van Twente koos in 2016 voor een nieuwe strategische koers. Het werd tijd om dat ook aan de buitenwereld te tonen. Met een nieuw en eigentijds grafisch design. In een stijl die recht doet aan de kernwaarden van de nieuwe strategische koers: Nieuwsgierig, Verbindend, Inspirerend.
Het nieuwe design moet er (mede) voor zorgen dat ROC van Twente wordt herkend als hét mbo-opleidingsinstituut van de regio. Door aankomende en huidige studenten, maar ook docenten, bedrijven, organisaties en instellingen. Zodat iedereen voelt: het ROC is van ons, van Twente.
Onze aanpak voor een onderscheidende huisstijl
Sessies met medewerkers
wat zijn de kernwaarden?
Huisstijl ontwerp
met eigenzinnige typografie, fotografie en opvallend stijlkenmerk
en een breed kleurenpallet, zodat de colleges zelf invulling kunnen geven aan de huisstijl
te gebruiken voor magazines, posters, de gebouwen
en vastgelegd in online brandmanual Gettid
Ontwerp website
een logisch interactieontwerp
ux design en grafisch design
Fotografie
samen met (bijna en net) afgestudeerde studenten
in een kenmerkende stijl, speciaal voor de ROC ontwikkeld
Het resultaat
Een onderscheidende huisstijl, waar de kernwaarden duidelijk in terugkomen. Zo komt de trots op Twente terug in het logo, waarin het woord ‘van’ in rood is gezet: de kleur van Twente. En met het speelse stijlelement en de eigenzinnige typografie en fotografie worden ‘nieuwsgierig’ en ‘inspirerend’ verbeeld. De derde kernwaarde, verbinding, wordt gesymboliseerd door het stijlkenmerk dat in alle uitingen terugkomt.
ROC van Twente heeft verschillende doelgroepen, van studenten, docenten en ouders tot zakelijke organisaties. Ook heeft het ROC verschillende colleges, met elk een eigen identiteit. Dankzij het brede kleurpallet kunnen alle doelgroepen worden aangesproken, en hebben de colleges de vrijheid om zelf invulling te geven aan de huisstijl.
Wat hebben we gedaan?
sessies
positionering
visuele identiteit
huisstijl
beeldmerk
typografie
fotografie
Wil je meer weten over dit project of onze dienstverlening?
Wij denken graag met je mee. Neem vrijblijvend contact met ons op via het onderstaande contactformulier en wij reageren zo spoedig mogelijk.