Ruim 1000 medewerkers uitleggen wat ‘de bedoeling’ is
Het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ) heeft een bijzondere manier van werken, met bijbehorende nieuwe kernwaarden. Hoe communiceer je dit naar al je medewerkers? Antwoord: met een aantrekkelijk printmagazine, voor én door medewerkers!
De vraag van CIZ
Bij CIZ werken meer dan 1000 medewerkers. Met verschillende taken, rollen, lagen en functies. Verspreid over het hele land. CIZ wil al die medewerkers bereiken met een verhaal over de manier van werken (‘de bedoeling’). Belangrijk daarbij: het moet een verbindend verhaal zijn, dat niet van bovenaf is opgelegd. Wij mochten CIZ hierbij helpen.
Onze aanpak
Advies & concept
medewerkers werken al een jaar thuis (en zijn online werken soms wel zat)
daarom: een ‘ouderwets’ print magazine
waarin medewerkers vertellen over het hoe en wat van hun werk
en waarbij ze op intranet kunnen reageren op sommige artikelen
Creatieve brainstorms
samen met CIZ-medewerkers
de inhoud en aanpak bepalen
Copy & eindredactie
ontwikkelen tone of voice: positief en niet belerend
bedenken en schrijven van content
eindredactie op artikelen en interviews van medewerkers zelf
mét boekentips, puzzel en een prijsvraag
Ontwerp & illustraties
aantrekkelijk vormgegeven
mét illustraties
Resultaat
Een verbindend magazine op de deurmat bij alle medewerkers van CIZ, een enthousiast communicatieteam en een concept dat inmiddels vaker gebruikt wordt: Ci-Zin!
Wat hebben we gedaan?
(Intern) communicatieadvies
Begeleiden creatieve brainstorms
Advies over interactie met intranet
Ontwerp
Illustraties
Interviews, redactie, eindredactie
Advies drukwerk
Wil je meer weten over dit project of onze dienstverlening?
Wij denken graag met je mee. Neem vrijblijvend contact met ons op via het onderstaande contactformulier en wij reageren zo spoedig mogelijk.