Energietransitie, gedrag en communicatie

Houd jij je in je werk bezig met de energietransitie? Probeer je bijvoorbeeld jouw gemeente ‘van het gas af’ te krijgen of wil je mensen stimuleren structureel energiebesparende maatregelen te nemen? Dan is deze masterclass iets voor jou!

Samen met twee ervaren gedragspsychologen van Behavior Change Group nemen we je mee in de wereld van gedragsverandering. Met de focus op de energietransitie. Want, om energiegedrag te veranderen, is het cruciaal om te begrijpen welke factoren aan de basis van dit gedrag liggen.

Het programma

In de masterclass laten we je zien dat wij als mens helemaal niet zo rationeel zijn als we denken. We worden continu beïnvloed door onbewuste processen. In een rap tempo leer je de belangrijke elementen en theorieën van de gedragswetenschappen kennen, aan de hand van sprekende voorbeelden. Ook leer je werken met de wetenschappelijke digitale Behavior Change Tool. Uiteindelijk  laten we je zien hoe je gedragstechnieken inzet in je communicatiestrategie, -plan of campagne. Én we geven een kijkje in hoe je je de klantervaring optimaliseert met behulp van de service blueprint-methode.


Tijdens de 4 middagen van de masterclass koppel je de theorie steeds terug naar jouw werkpraktijk en ga je aan de slag met eigen casuïstiek. In de tijd  tussen de verschillende dagdelen werk je jouw eigen vraagstuk verder uit. Zo heb je na de masterclass, naast inspiratie en kennis, handvatten om gedragsverandering effectief toe te passen in de praktijk.

Josée Langen (senior adviseur communicatie & gedrag) en Kirsten van Wieringen (senior adviseur communicatie)

Wat levert de masterclass je op?

Nadat je deze masterclass hebt gevolgd:

  • Heb je dieper inzicht in de rol van gedrag binnen de energietransitie;

  • Ben je in staat om met behulp van de Behavior Change Tool zelf inzicht te krijgen in het gedragsveranderingsproces van jouw doelgroep;

  • Heb je kennisgemaakt met de Service Blueprint-methode en heb je meer inzicht in welke processen er spelen bij de totale klantervaring;

  • Heb je handvatten om de verkregen gedragsinzichten te vertalen naar begrijpelijke en effectieve communicatie

  • Ga je naar huis met een eerste plan voor een campagneconcept of een contentstrategie.

Praktische informatie

Wanneer: 28 sept, 12 & 26 okt en 9 nov 2022

Duur: 4 middagen 

Waar: 28 sep, 12 & 26 okt in Lent (bij Nijmegen), 9 nov in Veenendaal

Niveau: HBO/WO

Investering: € 875 (vrijgesteld van btw)


Heb je een vraag?
Neem dan contact op via info@osage.nl. Wij helpen je graag verder!




Previous
Previous

Een complex onderwerp catchy maken? Kies voor een animatie

Next
Next

Zoek de verschillen: service design, UX design en design thinking