
‘Samen maken wij het CIZ’
Het CIZ wil dat cliënten de juiste zorg krijgen, op het juiste moment. Oók in de toekomst, wanneer uitdagingen zoals vergrijzing en tekorten op de arbeidsmarkt alleen maar groter worden. Hoe het CIZ meebeweegt met deze uitdagingen beschrijven ze in hun nieuwe toekomstvisie ‘De Stip'
De vraag van het CIZ
Een toekomstvisie is mooi, maar hoe zorg je dat deze visie ook echt onderdeel wordt van je organisatie? Aan OSAGE de vraag om een helder verhaal te schrijven, een corporate story, dat als basis kan dienen voor toekomstige communicatie en strategie én een serie korte animaties te ontwikkelen om de CIZ-medewerkers hierin mee te nemen.

De vraag van het CIZ
Concept
het CIZ is altijd een organisatie geweest die met veranderingen moest omgaan: wisselend beleid, andere geldstromen, politieke belangen.
daarom kijken we niet alleen vooruit, maar staan ook stil bij wat er allemaal al voor elkaar gekregen is.
we roepen trots op, en vertrouwen in de toekomst.
zodat medewerkers en partners zien: het CIZ kan veranderingen aan, zonder het betekenisvolle werk, de menselijkheid en de medewerkers uit het oog te verliezen.
Corporate story
Interviewen CIZ-medewerkers uit verschillende lagen van de organisatie - van aanvraagbeoordelaar tot bestuursvoorzitter - om het verhaal niet alleen een verhaal over, maar ook van het CIZ te laten zijn
Vaststellen tone-of-voice: positief, menselijk en toegankelijk
Schrijven van een helder, persoonlijk en kernachtig verhaal, inclusief korte versie voor gebruik op bijvoorbeeld sociale media of in brochures
Animaties
schrijven script van één overkoepelende en drie subanimaties.
ontwerp storyboard en visuele elementen van de animatie, in de stijl van het CIZ.
passend bij eerdere middelen die we voor het CIZ maakten, met herkenbare elementen die zorgen voor eenheid.
uiteraard voorzien van een aansprekende voice-over en ondertiteling, zodat de animatie niet alleen aantrekkelijk, maar ook toegankelijk is.

Het resultaat
Een duidelijk verhaal dat laat zien dat het CIZ een weerbare organisatie is, die ondanks alle veranderingen en uitdagingen de mens en de zorg centraal weet te houden. En vier verschillende bijbehorende animaties, met een duidelijke boodschap.
Wat hebben we gedaan?
Onderzoek en analyse
Interviews
Ontwerp
Copy