Jongeren, (pleeg)ouders en verwijzers centraal bij Levvel

Sinds 2020 zijn jeugdhulporganisaties Spirit en de Bascule één organisatie: Levvel. Want samen kunnen ze nóg betere hulp bieden dan alleen. Bij een nieuwe organisatie hoort een nieuwe website. Wij hielpen bij de totstandkoming hiervan. We interviewden, onderzochten, adviseerden, ontwierpen en schreven.

 

De vraag van Levvel

Gezinnen met problemen helpen hun leven weer op rit krijgen. Daar maken de mensen van Levvel zich sterk voor. Aan OSAGE de vraag om te helpen bij het ontwikkelen van hun website. Een online omgeving die ouders, pleegouders, jongeren en verwijzers met een hulpvraag écht verder helpt. Waar ze:

  • algemene informatie vinden over wat Levvel voor hen betekent;

  • antwoord kunnen krijgen op hun specifieke, persoonlijke vragen, en

  • eenvoudig een aanmelding kunnen indienen voor hulp.

 
 

Onze aanpak

Onderzoek

  • interviews met ouders, pleegouders, jongeren en verwijzers

  • hoe hebben zij op dit moment contact met de jeugdhulporganisatie(s)? Offline én online? Wat gaat goed, en wat kan beter?

Customer journeys

  • de behoeften, wensen en knelpunten van de doelgroepen in kaart brengen

  • samen met medewerkers

  • aan de hand van klantreizen: ‘mini journeys’

Ontwerp

  • informatie structureren

  • informatieontwerp en ux design met wireframes

  • visueel ontwerp: een toegankelijke en frisse stijl

Redactie

  • SEO-onderzoek: welke zoekwoorden kan Levvel het beste gebruiken? 

  • ontwikkeling tone-of-voice

  • copy voor alle teksten

  • gericht aan jongeren

  • in begrijpelijke taal

 
 

Het resultaat

Een website die aansluit bij de behoeften van de doelgroep. En we zijn nog niet klaar! We helpen Levvel ook met het ontwikkelen van een kennisbank voor professionals.

Wat hebben we gedaan?

  • communicatieadvies

  • UX design

  • klantreizen

  • onderzoek en analyse

  • visuele stijl

  • ontwerp

  • copy

Wil je meer weten over dit project of onze dienstverlening?

Wij denken graag met je mee. Neem vrijblijvend contact met ons op via het onderstaande contactformulier en wij reageren zo spoedig mogelijk.

Previous
Previous

Een eigentijdse stijl voor het kwartaaltijdschrift van CDV

Next
Next

Campagne Mediawijsheid